Vad är nytt
Snacka jakt - Där jägare möts

Registrera ett konto och ta del av alla de diskussioner och tävlingar som vi har här på Snacka jakt!

.338LM-tråden

kungmikael

.222

.338 Lapua Magnum​

Har vi några som skjuter .338LM här?

Använder ni era till jakt, långhåll eller både och?

Jag har fått uppfattningen att den anses vara en ”kryddig” kaliber för svenskt vilt, framförallt kanske för att den är dyr att öva med.

Jag har ingen själv i skrivande stund men har alltid lockats av kalibern, den kittlar något inom mig :)

JohnDoe

.222
Klart man "behöver" en 338LM. Tyvärr är garderobsbegränsningen en utmaning. I nuläget har jag mer behov de vapen som fyller garderoben. Får nog skaffa en till sommarstugan i Florida när USA öppnar upp igen. Där finns inga tråkiga begränsningar.

kungmikael

.222
Nu finns det minst en på forumet åtminstone💥

Får se när det blir läge att skjuta in den. Så småningom vore det ballt att testa lite långhåll också, men det är stökigt att hitta en lämplig skjutbana i närheten av Stockholm.

Niklas

Administrator
Forumpersonal
Nu finns det minst en på forumet åtminstone💥

Får se när det blir läge att skjuta in den. Så småningom vore det ballt att testa lite långhåll också, men det är stökigt att hitta en lämplig skjutbana i närheten av Stockholm.
Grattis!

kalibern har lockat mig med, men ser inget praktiskt användningsområde för den.
Har en .300Win mag som jag är supernöjd med redan.

Quaker

.22
Jag sålde min RPA för en tid sedan, användes väldigt sporadiskt och var närmast bannlyst på skjutbanan, stod på jakt förvisso, men användes aldrig till jakt.

JohnDoe

.222
Har du kollat med kikarfält Stockholm? Bara googla. Annars kan du väl PMa mig för lite bra klubbar med banor upp till 300m. Det finns aktiva långhållsskyttar som ordnar tävlingar upp till 2200m i min klubb.

Topp