Vad är nytt
Snacka jakt - Där jägare möts

Registrera ett konto och ta del av alla de diskussioner och tävlingar som vi har här på Snacka jakt!

En vanlig eller ovanlig dag på jobbet!!

miken

.22mag
Plats
Vätö
Nä de får nog jobba på distans har jag för mig. Vår myndighet har mer problem med att cheferna älskar micromanagement.
Jag har också jobbat på distans i över ett år jag med, från mitt hus på landet :) Vi hann få fiber precis lagom till Coronan kom.

Jobbar dock på en tech-startup, så vi är nog raka motsatsen till en myndighet

JohnDoe

.222
Jag har också jobbat på distans i över ett år jag med, från mitt hus på landet :) Vi hann få fiber precis lagom till Coronan kom.

Jobbar dock på en tech-startup, så vi är nog raka motsatsen till en myndighet
Kört som konsult i 20+ år innan och tänkte att det var dags att ”chillaxa” (barnens uttryck) med anställning i statens tjänst. Sen slutade chefen som anställde mig och därefter lite chefskaos med någon som fick sparken osv. När kinaviruset lägger sig blir det konsultliv igen.

Johan

.222
Plats
Stockholm
En vanlig dag i arbetslivet kan vara ett rent helvete.20210423_093146.jpg
Någon som vet något om converter, ja jo har man ögonen med sig så ser man en av de med analoga problem.
Snål som man kan vara i bland beställer jag en rackare här i sverige helt ovetandes att man har 400 parametrar att ställa in.
Mmm tjurig så ringde jag chefen och informerade att den där p boten den får nog firman pröjsa om jag ska fixa detta.
4 Timmar senare lite övertid fick jag ingen p bot, ska fan mig köpa mig en trisslott eller 2 i morgon vi pratar ju Stockholm nu (privisionbaserat arbete som lapplisor).

Woland

.222
Plats
Stockholm
Vad är det för något?

Edit:
Jag googlade lite och fick fram det :)
https://www.gaim.com/products/compact/ eller hur?
Det stämmer, såg dock nu att jag har postat i helt fel tråd. Inte direkt jobba relaterat men tror inte någon lider av att den ligger fel.

Hur som helst en väldigt rolig pryl, hur bra den är för träning låter jag vara osagt men simulera bra på rörliga mål. Men äger man ett par var-glasögon tycker jag det är ett givet köp.

miken

.22mag
Plats
Vätö
Det stämmer, såg dock nu att jag har postat i helt fel tråd. Inte direkt jobba relaterat men tror inte någon lider av att den ligger fel.

Hur som helst en väldigt rolig pryl, hur bra den är för träning låter jag vara osagt men simulera bra på rörliga mål. Men äger man ett par var-glasögon tycker jag det är ett givet köp.
Det ultimata vore ju om man kunde montera deras utrustning på sin egen bössa, så att man får rätt grepp och tröghet i svingen.

Woland

.222
Plats
Stockholm
Det ultimata vore ju om man kunde montera deras utrustning på sin egen bössa, så att man får rätt grepp och tröghet i svingen.
Problemet är att trycket är själva bluetooth-enheten så skulle behöva skruva isär och byta tryck varje gång. Även om jag gillar att skruva i vapen och bygga om de blir det ganska opraktiskt samt kräver en ny kalibrering med siktet varje gång.
Men hade absolut vart trevligt!

Topp