Vad är nytt
Snacka jakt - Där jägare möts

Registrera ett konto och ta del av alla de diskussioner och tävlingar som vi har här på Snacka jakt!

Ryggsäck, vad använder ni?

Callxx

.22
Plats
Bästkusten
Som ny i gamet så finns det ju en massa funderingar på vad man ska införskaffa sig i utrustningsväg och just ryggsäck är någonting som dykt upp i mina tankar. Ska man köpa en som klarar allt? Eller ska man köpa en för varje tillfälle? Vad använder ni för modell och varför?
Jag har snöat in mig på två modeller med stol och är det någon som har någon som helst erfarenhet av dom så får ni gärna dela med er!

Härkila Metso
härkila-metso-stolryggsäck-med-vapenfack-0.jpg

Fauna F40 Björnen Evo
89a365df-a918-4d3b-aa1f-06f310a70a49.png

Sen finns det ju såklart folk som tycker att man inte behöver någon alls men den disskutionen kan ju tas någon annanstans...

Peyman

.22
Hej

Jag är nyexad jägare och har köpt en Härkila Metso. Har använt den en gång vid jakt och ett par gånger när jag fiskat.

jag tycker personligen den är grym. Stabil att sitta på, helt ok i vikt och bekväm att bära. Känns som en kvalitetsprodukt rakt igenom.

Om du bor i Stockholm hojta till så kan du låna min och testa innan du bestämmer dig för köpa! #alltförsnackajaktkompisar

Callxx

.22
Plats
Bästkusten
Hej

Jag är nyexad jägare och har köpt en Härkila Metso. Har använt den en gång vid jakt och ett par gånger när jag fiskat.

jag tycker personligen den är grym. Stabil att sitta på, helt ok i vikt och bekväm att bära. Känns som en kvalitetsprodukt rakt igenom.

Om du bor i Stockholm hojta till så kan du låna min och testa innan du bestämmer dig för köpa! #alltförsnackajaktkompisar
Men grymt, hur ser insidan av det "främre" facket ut? Är det meckigt att sitta på locket? Jag har letat som en tok efter ett ex att provsitta iallafall men har inte hittat den någonstans. Tyvärr så bor jag styva 5 timmar från Stockholm!

Peyman

.22
Men grymt, hur ser insidan av det "främre" facket ut? Är det meckigt att sitta på locket? Jag har letat som en tok efter ett ex att provsitta iallafall men har inte hittat den någonstans. Tyvärr så bor jag styva 5 timmar från Stockholm!
Hej
jag har försökt göra kort video på väskan åt dig. Vet inte om det besvarar det du undrar, har lagt upp det tidigare idag det tidigare idag.

Johan

.22
Plats
Stockholm
Jag själv fick ärva fars ryggsäck, passar mig utmärkt samt att den som ny inte kostar mer än 1000-2000:- beroende på vilket utförande man vill ha på den.
Den finns att se på i xxl.se eller i deras butiker.
Ps öppna sidofack vilket medför att du kommer åt vätska utan att behöva ta av dig väskan eller öppna ett fack bara det är halva jobbet.
Mvh Johan

Bilagor

• Vråken Evo xxl.se.jpg
    Vråken Evo xxl.se.jpg
    74.4 KB · Visningar: 1

kungmikael

.22mag
Jag har en Woodline Regi, valde den för att den har en riktigt bekväm stol som man faktiskt kan sitta några timmar på till skillnad från många andra stolsryggsäckar (enligt min åsikt). Det går även att koppla loss stolsdelen ifall man inte behöver ha med sig den (eller bara vill ha med sig stolen). Den stora skillnaden på stolen är att du sitter mellan ramen, dvs helt på "sitsen", och inte på/tvärs den så ramen trycker mot lår/röv.

Hoffa

.22mag
Plats
Stockholm
Jag kör med Fjällräven Singi Stubben.
Valet föll på den för att den är rejält stabil. (Jag 120kg finskt stål😁)
Har varit grymt nöjt med den.

Bad Scooter

.22mag
3EDF161C-3DCE-410F-AD63-DF271E284EB4.jpeg
Jag valde en ”älgen”. Mycket beroende på att ytterfacken påminde om ryggsäcken jag bar under min jägarutbildning i Arvidsjaur.

Topp