Vad är nytt
Snacka jakt - Där jägare möts

Registrera ett konto och ta del av alla de diskussioner och tävlingar som vi har här på Snacka jakt!

Septemberjakt på älg

Bad Scooter

.22mag
Några som bor norrut och kommer att jaga älg i September? Själv börjar jag jakten på lördag även om det har varit tillåtet sedan i måndags.
Jag kommer förmodligen att ta med Rossi som eftersökshund om det finns ett erfaret ekipage i beredskap.
A5F2B3E8-FBDD-4612-83C3-010128BD5F0E.jpeg

kungmikael

.22mag
Bor inte norrut men har turen att ha en sambo vars morfar har mark uppe i norr, så vi satt 4 gubbar i skogen från måndag till onsdag, inget blev skjutet men det sågs totalt 4 älgar. En ko med dubbelkalv som var smarta nog att lägga sig och trycka istället för att promenera in i våra skottgator, och sen stötte en av oss en kviga sista morgonen på väg till tornet. Själv såg jag inte ens en tamkatt på dessa dagar, men är ändå nöjd med upplevelsen i sin helhet då det var ett välbehövligt avbrott från vardagen :)

Bad Scooter

.22mag
Gick inte så bra för oss heller. En ko med kalv var in på området men vände snabbt ut. Hade ändå en härlig helg. Att sitta på passet med termosen och lyssna på spraket från radion är så långt från vardagen man kan komma.
505C8D6F-53B4-4368-9916-64DC4BCF276C.jpeg

Topp