Vad är nytt
Snacka jakt - Där jägare möts

Registrera ett konto och ta del av alla de diskussioner och tävlingar som vi har här på Snacka jakt!

Skyddsväst

Plats
Täby
Osäker på om detta blivit lyft tidigare men skulle vilja höra åsikter innan jag beställer ny. Vad använder ni, för och nackdelar? Jag har kollat på pinewood boar protect men den verkar väldigt tunn vilket oroar mig. Kom gärna med åsikter.

Niklas

Administrator
Forumpersonal
Osäker på om detta blivit lyft tidigare men skulle vilja höra åsikter innan jag beställer ny. Vad använder ni, för och nackdelar? Jag har kollat på pinewood boar protect men den verkar väldigt tunn vilket oroar mig. Kom gärna med åsikter.
Har jagat med tuffa vildsvinshundar i 10 år nu. Har provat 9 olika västar och känt och klämt på många fler.

Bestämmer priset köp en från engelsson, har samma mönster som sweväst, säkert inte lika bra skydd, men en helt ok väst för pengen.

Sweväst, jagade många år med den, då Rickard körde racorback.se
Denk Skyddade väl de gången den blev testad. Rickard är igång igen, har dock inte provat den nya.

Hubertus och andra västar där man trär in benen i hål i västen har en tendens att skava på insidan av bogen, framförallt på kort/strävhåriga hundar. Tror Pinewood gäller här under.

Klart bäst av alla jag haft och har idag är Micke Thams Tysk Proof, går att få skräddarsydd under namnet Apron.

Dyr men gör skillnad, eller vad säger du @Jonsvensson ;)

Kör på Tusk Proof, Vad är någon hundring om du missar 6-7 veckors jakt eller värre får en allvarligt skadad hund.

Topp