Vad är nytt
Snacka jakt - Där jägare möts

Registrera ett konto och ta del av alla de diskussioner och tävlingar som vi har här på Snacka jakt!

Spårläggarstav

JohanS

.22
Vänner,

För många år sen (skulle gissa minst 20, fasiken vad gammal man börjar bli...) så hade jag en lång stav med en fjäderbelastad öppning i botten, så man kunde lämna en liten mängd blod längs med spåret man lägger. Den var gjord av ett plaströr av typen man använder till spillvatten. Nu letar jag en ny sådan, och vet någon var man kan köpa en? Jag är inte händig nog att bygga en, så det är inte aktuellt.

Niklas

Administrator
Forumpersonal
Vänner,

För många år sen (skulle gissa minst 20, fasiken vad gammal man börjar bli...) så hade jag en lång stav med en fjäderbelastad öppning i botten, så man kunde lämna en liten mängd blod längs med spåret man lägger. Den var gjord av ett plaströr av typen man använder till spillvatten. Nu letar jag en ny sådan, och vet någon var man kan köpa en? Jag är inte händig nog att bygga en, så det är inte aktuellt.
TEBA i Höör har.

Jag tycker dock att det är bättre med en flaska med 1 mm hål.

Inget vilt vi spårar blöder bara på marken ;)

lycka till med träningen.

JohanS

.22
Sant med blödningen, och tack för tipset. Har dock lite andra saker jag ska prova med den, därför behöver det vara käppen.

Topp