Vad är nytt
Snacka jakt - Där jägare möts

Registrera ett konto och ta del av alla de diskussioner och tävlingar som vi har här på Snacka jakt!

Tråden för ditt senaste köp

Stomatologen

.22mag
Skulle behöva plocka isär slutstycket och rengöra det men jag har aldrig gjort det tidigare. Tror ni att det blir svårt?

Kan lämna in det på service/rengöring hos handlaren men jag har redan gjort rent pipan grundligt. Tänker att man lär känna sitt vapen bättre om man försöker mecka lite själv:)

Johan

.22mag
Plats
Stockholm
Hmm tror det är en liknande lösning med att vrida bakre delen efter att spåren lossats på något sätt googla lite så hittar du säker info om det.
Snygg bössa föresten.

Stomatologen

.22mag
Riktigt snyggt med den snickrade hyllan i skåpet @Johan!

Handlade träningsammo förut och nu har jag fått hem jaktammo i hopp om att de ska vara hyfsat nära varandra i träffbild. Ska skjuta in nästa vecka:)
Orkade tyvärr inte vänta på att beställa hem stalons egna pasta för ljuddämpargängorna så det fick bli metallfri från Biltema. Håller upptill 1400 grader:D
C81C017A-BBB7-4FC8-AC7C-70373C793B02.jpeg

Senast ändrad:

Johan

.22mag
Plats
Stockholm
Man tackar Stomatologen..
Jo det känns riktigt skönt och har ordning o reda i skåpen framförallt då min kära ibland tittar in och undrar om det ser lika dant ut i skåpet som i bilen min, men där får hon ge sig o ser att även vi killar kan hålla ordning runt ikring oss. hehe... Jag ger gärna tipps om så önskas då jag tidigare jobbat som planmöbeltillverkare under 6 år ja förlåt 5,5 år....

Johan

.22mag
Plats
Stockholm
Äntligen Ja nästan så efter att sneglat på vad många andra samt Herr Joacim har, som vanligt i köptagen nästan kvinnligt nya ben!! från Harris men det blev inte de längsta.20210115_133220.jpgharris benstöd.jpg
Ska nu också montera fäste så jag kan få de att passa på min Sauer 101, Mumma.

kungmikael

.22mag
Äntligen Ja nästan så efter att sneglat på vad många andra samt Herr Joacim har, som vanligt i köptagen nästan kvinnligt nya ben!! från Harris men det blev inte de längsta.Visa bilaga 921
Gött, vad väger dom där? Jag gillar att dom är lite längre så man kommer upp en bit.

Förresten, vad säger frugan om att någon annan ligger och särar på benen i sängen? 😅

Johan

.22mag
Plats
Stockholm
Haha ja de vågar jag inte nämna för henne inte..
De väger på ett ungefär 1/2 kilo, har monterat och kännt på det och vist det blir lite vikt men inte för mycket.
Annars får man träna på gymet en del😉

Joacim

Moderator
Forumpersonal
Plats
Halmstad
Äntligen Ja nästan så efter att sneglat på vad många andra samt Herr Joacim har, som vanligt i köptagen nästan kvinnligt nya ben!! från Harris men det blev inte de längsta.Visa bilaga 921
Bra där 👍🏻
Har ju både de som du har som fungerar även i sittande samt de lägsta. De som du köpt fungerar grymt för sittande skytte, har som längst skott på 204m på en bock sittande. För liggande tycker jag inte de är lika roliga, de funkar men är inte optimala för det tycker man anstränger nacken lite för mycket.
Vet jag med mig att jag ska till ett pass med låg vegetation så åker de låga med i fickan.

Mvh Joacim

Topp