Vad är nytt
Snacka jakt - Där jägare möts

Registrera ett konto och ta del av alla de diskussioner och tävlingar som vi har här på Snacka jakt!

Tråden för ditt senaste köp

JohnDoe

.222
Hmm detta är en Ruger Precision 300wm, Denna ska inte gå att få på Jaktlicens.
Jag vet en som lyckats, men det var inte jag inte?
Fick kolla och klämma lite på den, ett MONSTER på 6,5kg.
Visa bilaga 1011

Jag däremot råkat ut för oturen att min vapensmed lyckades sälja på mig ett begagnat vapen i den odugliga kalibern 30-06.
Mer av det kommer förmodligen inom kort framtid
30-06 är en fin kaliber. Fixa ett schysst chassi till den så behöver du inte krångla med Rugern eller en Tikka Tac.

JohnDoe

.222
Det var ju stor brist på färdiga AR-15 till ett betalbart pris så det blev en ”complete lower” från Spikes Tactical och en ”complete upper” från Black Rain Ordnance. Bara att lossa ett par sprintar och sätta ihop. AR15 plattformen är sjukt smidig och modulär.
AFF2A150-8506-40D4-8D4C-20D99AE1ADD3.jpeg
893A7A2E-EF1C-4D8C-AC78-04318F25EDB6.jpeg

Woland

.222
Plats
Stockholm
Hmm detta är en Ruger Precision 300wm, Denna ska inte gå att få på Jaktlicens.
Jag vet en som lyckats, men det var inte jag inte?
Fick kolla och klämma lite på den, ett MONSTER på 6,5kg.
Visa bilaga 1011

Jag däremot råkat ut för oturen att min vapensmed lyckades sälja på mig ett begagnat vapen i den odugliga kalibern 30-06.
Mer av det kommer förmodligen inom kort framtid
Nu är det en helt annan diskussion men att man inte kan få en Ruger Precision på jaktlicens är bara larvigt. Att den sedan är väldigt opraktisk att jaga med är en annan sak men vare sig vikbarkolv eller pistolgreppet i sig gör den olämplig till jakt. För att sedan göra det än larvigare så är det helt lagligt att bygga om en "vanlig bössa" till något liknade på jaktlicens.
Min 6.5 ser i stort ut som den och går som jaktvapen.

Joacim

Moderator
Forumpersonal
Plats
Halmstad
Blev ett Hatsan Strike edge bla bla bla .177, samma som xxl reade ut i helgen fast detta till en bråkdel av det reapriset t o m 👌
Så nu kan jag hålla igång avtryckarfingret under de ljusa sommarkvällarna som snart kommer att rulla in. Sikte och fästen kommer att bytas ut och det snaraste till något vettigare och trycket kommer ses över, man får hämta förtrycket ända bort I grannbyn innan direkttrycket kommer, så kan vi inte ha det 🤔🙄 20210316_220747.jpg20210316_220739.jpg

Johan

.222
Plats
Stockholm
Ja hade turen på en blocket annons. 5 500:- tyckte det var ok.
20210401_170057.jpg
Normas laddbok samt 200 kulor, flaket under ingick desvärre inte utan är inköpt på systemet.
Tusan va glöms man blir i bland, fick även i detta pris med verktyg med snabbfästen till 308w samt 30-06.
Glömde nästan bort ja har även inköpt en Radio F1 hunter 800:- som ny, väntar på lite mer när mina licenser trillar in hihi.

Joacim

Moderator
Forumpersonal
Plats
Halmstad
Ingick våg eller köper du det vid sidan om?
Utöver det så skulle jag säg att det är ett bra kit du köpt dig 👍🏻👍🏻

Johan

.222
Plats
Stockholm
Ingick våg eller köper du det vid sidan om?
Utöver det så skulle jag säg att det är ett bra kit du köpt dig 👍🏻👍🏻
Nja får köpa eller hitta våg någon annan stans, då han redan han sälja den. Krutdoseraren jag köpte har ja läst på mig om och den ska vara riktigt bra bara man är nogran.
Ska bli kul att kunna ladda själv, och delvist lite billigare.

Stomatologen

.22mag
Efter tips av @Joacim så slog jag till på en Savage MK II med tjock varmintpipa:D
A6158872-413D-44BD-90BB-8B8F00B38B34.jpeg
Har ni tips på ammo utöver det vanliga?

XXL har kulor från Geco för 89öre styck, rätt billigt om man inte vill handla storpack (5000st).

Subsonic från Eley ska vara en variant som låter lite mindre, någon som testat?

Johan

.222
Plats
Stockholm
Vad gör man om man är sjuk och inte kan /orkar jobba?
Jo man använder tiden att surfa runt på nätet och köper saker...20210415_170320.jpgnya inköp.jpg
Lite närmare nu med allt som krävs för att själv ladda min ammunition:sneaky:

Johan

.222
Plats
Stockholm
Gäller att köpa krut, tändhattar, kulor och hylsor medan det går att köpa.
Ja det kan du ha rätt i. Satt och läste en intervju /artikel där den borgerliga sidan förspråkar mer frihet gällande lagrum för RPS mot oss jägare.
Tusan vet om man inte ska bilda ett parti som SD fast för oss jägare i grund o botten.
Jag tycker dock det är bra att Herr Åkesson finns men det kommer nog ta ett tag innan han får min röst.
:sneaky:

JohnDoe

.222
Ja det kan du ha rätt i. Satt och läste en intervju /artikel där den borgerliga sidan förspråkar mer frihet gällande lagrum för RPS mot oss jägare.
Tusan vet om man inte ska bilda ett parti som SD fast för oss jägare i grund o botten.
Jag tycker dock det är bra att Herr Åkesson finns men det kommer nog ta ett tag innan han får min röst.
:sneaky:
Sverige är klart på väg mot Nordkorea och behöver återgå till att säkra medborgarnas grundläggande rättigheter istället för att inskränka alla rättigheter. Men just nu är det största problemet med handladdning bristen på grejer pga USAs enorma hamstring.

Johan

.222
Plats
Stockholm
Man skulle tro det var julafton!!!20210426_211724.jpgjulafton1.jpg20210426_211724.jpgjulafton1.jpg
Nu e det tametusan Julafton??
20210426_213829.jpgjulafton2.jpg
Lite bytesaffärer via jobbet, det kostar att ligga på topp. Tack chefen.
Kläder kikare radio lampa skäpp rengöringsverktyg ammunition avståndsmätare peltorlurar ryggsäck.

Topp